II posiedzenie Rady Dzielnicy

II posiedzenie Rady Dzielnicy

Jak wiadomo, pierwsze posiedzenie Rady Dzielnicy dotyczyło wyboru Prezydium i Zarządu Dzielnicy „Białobrzegi”. Z wyborem Radnych zapoznać można się tutaj. Drugie posiedzenie dotyczyło już stricte priorytetowych zadań jakie zaplanowano na okres trwania kadencji do 2024 r. Oczywiście, w razie potrzeby plany te mogą ulec zmianie, jeśli wyniknie jakiś pilny problem do rozwiązania, pojawią się nowe pomysły lub z przyczyn niezależnych od nas pewnych rzeczy nie da się zrealizować. W sprawozdaniu tym chciałbym skrótowo przedstawić Państwu najważniejsze punkty, których dotyczyło posiedzenie.

Częstotliwość spotkań Rady Dzielnicy „Białobrzegi”

Nowo wybrana Rada spotykać się będzie raz w miesiącu. Ważny głos w dyskusji dotyczącej częstotliwości posiedzeń zabrał Prezes Stowarzyszenia Rozwoju Lokalnego „Białobrzegi”, p. Zdzisław Krawczyk, który podkreślił, że współpraca z Radą Dzielnicy w trakcie poprzedniej kadencji układała się bardzo dobrze i chciałby, aby utrzymać dotychczasowy poziom. Podjęto decyzję, by posiedzenia odbywały się bez wprowadzania zmian, t.j. w pierwszy wtorek każdego miesiąca o godzinie 19.00.

Jak dotrzeć z informacjami do mieszkańców?

Przewodniczący Zarządu Dzielnicy p. Andrzej Wilk przedstawił sprawozdanie, w którym informuje m.in. o kalendarzu zaplanowanych wydarzeń kulturalnych, koncertów, zabaw i festynów. O wydarzeniach tych będziemy informować za pomocą tej strony internetowej oraz przez wywieszanie afiszy i plakatów w gablotach i na tablicach ogłoszeń. Niestety, pomimo starań, mamy duży problem z docieralnością do mieszkańców z ważnymi informacjami. Mamy nadzieję, że sytuacja się poprawi i mieszkańcy sami będą chcieli docierać do informacji związanych z ich dzielnicą. Szczególnie zależy nam na aktywizacji ludzi młodych.

Do tej pory jakimś źródłem informacji było „Pismo Białobrzeskie”. W końcu nie każdy z mieszkańców ma dostęp do Internetu, a szczególnie sprawa dotyczy seniorów. Zachęcamy w tym miejscu do regularnego nabywania i czytania naszego lokalnego czasopisma, tym bardziej, ze mamy przychylność ks. proboszcza Edwarda Szarka, by co istotniejsze informacje z życia dzielnicy zamieszczać w „Piśmie Białobrzeskim”, za co serdecznie dziękujemy.

Niepokojące wieści na temat „kładki”.

Powróciła kwestia zamknięcia „kładki” na rzece Wisłok – przy oczyszczalni ścieków. Ustalany jest przez MKS harmonogram częstotliwości kursowania autobusów w dni powszednie, niedziele i w święta. Oznacza to, że most może wkrótce zostać zamknięty. Jak wykazała ekspertyza zlecona przez Urząd Miasta, remont mostu jest nieopłacalny, ponieważ szacowany koszt ma przekroczyć 13 milionów złotych. Koszt ten wydaje się być bardzo grubo przeszacowany, ponieważ budowa mostu na ul. M. Konopnickiej wyniosła ok 10,4 mln złotych, z czego 5,5 mln złotych to dofinansowanie ze źródeł zewnętrznych, co potwierdził p. A. Kątny.

Wycena remontu mostu, najpewniej w drodze przetargu pokazałaby, że da się most wyremontować o wiele taniej, tylko trzeba dać temu szansę. Radni, jak i mieszkańcy są stanowczo przeciwni zamknięciu tzw. „ławy”, dlatego niewykluczone są protesty. Jest to w końcu bardzo ważny obiekt łączący ul. Kopernika z ul. Drzymały i ul. Krakowską.

Pomnik poległych Białobrzeżan.

Dla Rady Dzielnicy ważna jest kwestia uporządkowania przestrzeni wokół pomnika poległych białobrzeżan w I Wojnie Światowej przy ul. Krakowskiej. W 2020 roku obchodzić będziemy 100-lecie powstania pomnika, dlatego tak ważne jest, by jego otoczenie było reprezentatywne i godne rocznicy. Podsumowując, liczymy na to, że Urząd Miasta zleci wykonanie projektu i zadba o odpowiednią rewitalizację tego miejsca.

Do priorytetowych zadań Dzielnicy „Białobrzegi” w kadencji 2019-2024 r. należą m.in.:

  • Doprowadzić do remontu i termoizolacji Dzielnicowego Domu Ludowego
  • Rozwiązać problem „kładki” na rzece Wisłok
  • Przeprowadzić remont ul. Kopernika
  • Wykonać przegląd stanu dróg
  • Wybudować kompleks sportowy przy Szkole Podstawowej nr 3
  • Doprowadzić do końca kwestie obwodnicy północnej
  • Regulacja brzegów Wisłoka (wały przeciwpowodziowe)
  • Rekompensata dla mieszkańców za uciążliwości na jakie są narażeni przez sąsiedztwo m.in.: oczyszczalni, wysypiska śmieci, schronisk dla zwierząt itp.
  • Aktywna współpraca z mieszkańcami i stowarzyszeniami

Rekolekcje ewangelizacyjne

Na prośbę ks. proboszcza E. Szarka, Rada Dzielnicy uzgodniła udostępnienie placu przy Dzielnicowym Domu Ludowym w dniu 21.05.2019 roku na potrzeby parafii w związku z rekolekcjami ewangelizacyjnymi. Rada i Zarząd Dzielnicy przygotują plenerową scenę, oraz rozstawione zostaną ławki należące do Dzielnicowego Domu Ludowego. Budowę ołtarza pozostawia się parafianom.

Materiał przygotował
Sekretarz Rady Dzielnicy
Sebastian Wieczorek