Sprawozdania Zarządu i Rady Dzielnicy Białobrzegi

Sprawozdania Zarządu i Rady Dzielnicy Białobrzegi

SPRAWOZDANIE ZARZĄDU DZIELNICY BIAŁOBRZEGI
za okres od 01.XI.2020 do 31.XII.2021 roku.

  1. Zarząd pracował w niezmienionym składzie:
    Andrzej Wilk – przewodniczący
    Stanisław Jakóbski – zastępca przewodniczącego
    Jadwiga Krawczyk – sekretarz
    Sebastian Wieczorek – członek
    Stanisław Wróbel – członek

    Praca Zarządu Dzielnicy była bardzo nieregularna. Spotkania były bardzo ograniczone z uwagi na panującą pandemię wirusa COVID – 19. Dysponując wymaganą przestrzenią i zachowując nakazane obostrzenia odbyto 7 posiedzeń Zarządu. Omawiane i analizowane były problemy i sprawy bieżące wynikłe z życia dzielnicy i Miasta Krosna – między innymi sprawy poruszane na sesjach Rady Miasta i sprawy zgłaszane przez mieszkańców dzielnicy. Poza tym były prowadzone konsultacje telefoniczne pomiędzy przewodniczącym Zarząd a przewodniczącym Rady i członkami Rady i Zarządu oraz Urzędem Miasta. W okresie sprawozdawczym wysłałem 20 pism do różnych instytucji. Zadania wynikłe z przyjętego planu pracy zostały zawieszone. Najbardziej szkoda imprez środowiskowych m.in.: Biesiady Białobrzeskiej, Mikołaja, Balu Sylwestrowego i innych, które odbywały się w normalnym czasie. Nadmieniam, że w latach poprzednich w okresie karnawału organizowane były imprezy w każdy weekend.
  2. Inwestycje w ramach budżetu Miasta:
    – przeprowadzono długo oczekiwany remont mostu na ul. Drzymały – Kopernika. Koszt inwestycji to 393 541,83zł /200 000 zł dofinansowano ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych/.
    Z uwagi na to, że wykonawca był aż z Ostrowi Mazowieckiej pomagaliśmy w załatwianiu spraw na rynku krośnieńskim, np. przy zakupie desek i ich wysuszeniu w suszarni czy usunięciu płyt betonowych. Cały czas byłem w kontakcie z wykonawcą i inspektorem nadzoru oraz śledziłem postęp prac. Most został odebrany 17 września po przeprowadzeniu prób wytrzymałościowych. W imieniu Rady Dzielnicy i Mieszkańców dziękujemy za tę inwestycję,
    – odrestaurowano pomnik przy ul. Krakowskiej , koszt 14 100zł /jednak nadal nie jest uregulowana sprawa gruntu pod pomnikiem/.
  3. Zadania inwestycyjne  zgłoszone przez Radę Dzielnicy w systemie 50/50
    /do rozdysponowania mieliśmy 86 185zł/:
    – przebudowano drogę boczną od ul. Kopernika – koszt inwestycji 55 249 zł,
    – wybudowano /z poślizgiem dwu letnim/ plac zabaw przy moście na ul. Konopnickiej koszt inwestycji 59 213zł.
  4. Zadania z Budżetu Obywatelskiego z roku 2020:
    – odblokowano fundusze 30 000zł z przyznanych wcześniej 40 000zł na projekt „ Aktywne Białobrzegi – Dom Ludowy jako miejsce rozwoju młodych talentów, aktywizacja seniorów i integracji społecznej”, zgłoszony przez sekretarza Rady Dzielnicy i członka Zarządu Sebastiana Wieczorka.

    Zadanie realizowane jest przez Wydział Gospodarki Lokalowej UM:
    – zakupiono segment meblowy do pomieszczenia Rady Dzielnicy
    – komputer – 2 100 zł /do świetlicy pobytu dziennego/
    – stoliki, krzesła, biurka – 4 400 zł / świetlica pobytu dziennego/.

    Od lipca pozostałe zadania zrealizowało Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego Białobrzegi przy pomocy członków Zarządu, a to warsztaty komputerowe dla dzieci i dorosłych, gimnastykę dla pań, warsztaty rękodzieła dla dzieci i starszych z dziedziny ceramiki, decoupagu i haftu krzyżykowego – 16 710 zł.

    Z uwagi na ponowny rozwój pandemii COVID-19 nie udało się zorganizować Biesiady Białobrzeskiej, na którą było zaplanowane 3 200zł. Powyższa kwota została zwrócona do UM i ma być wykorzystana w2022roku. Imprezę przełożyliśmy na 14 maja 2022 roku z myślą że uda się ją zorganizować . Serdeczne podziękowania składam twórcy tego zadania Sebastianowi Wieczorkowi i Zdzisławowi Krawczykowi, przewodniczącemu Stowarzyszenia Rozwoju Lokalnego Białobrzegi za wielkie zaangażowanie w realizację i rozliczenie tego zadania.

    W dalszym ciągu przedłuża się realizacja drugiego zadania z Budżetu Obywatelskiego z roku 2020 – nałożenie nakładki bitumicznej lub betonowej na ścieżce wzdłuż rzeki Wisłok od ul. Moniuszki do ul. Cichej. Do dnia dzisiejszego nie ma przygotowanych wymaganych dokumentów do przeprowadzenia tej inwestycji. Wielokrotnie interweniowałem pisemnie lub osobiście u pana Prezydenta Przytockiego czy pani Naczelnik Wydziału Drogownictwa UM. 19 kwietnia 2021 roku doszło do spotkania; Pana Prezydenta, Naczelnikiem Wydz. Gospodarki Komunalnej UM p. Krzysztofem Smereckim, p. Naczelnik Wydziału Drogownictwa Pawłowską-Nicałek, a z naszej Andrzej Kątny i Andrzej Wilk. Pomimo wielu obietnic zadanie nie dało się przynajmniej rozpocząć a Wydział Gospodarki Komunalnej wycofał się z podjętych zobowiązań.

    Ponieważ jest duży nacisk mieszkańców, przede wszystkim tych, którzy głosowali na ten projekt obywatelski / 566 osób/ po usilnych staraniach doszło do następnego spotkania z panem Prezydentem Przytockim i Naczelnik Wydziału Drogownictwa panią Pawłowską – Nicałek 28 października. Tematem spotkania były sprawy inwestycyjne w Dzielnicy. Przede wszystkim sprawa ścieżki wzdłuż Wisłoka , sprawa ul. Jeleniówka z przyległościami i inne zgłoszone na rok 2022. Pan Prezydent oświadczył, że inwestycje zaległe będą kontynuowane w 2022 roku. Nadmienił również, że w pracach nad budżetem na 2022 rok bierze się pod uwagę remont ul. Kopernika, budowę chodnika na ul. Białobrzeskiej od skrzyżowania z ul. Moniuszki w kierunku ZUO i przebudowę przejścia dla pieszych na ul. Moniuszki przy kościele.
  5. Inne inwestycje:
    – założono monitoring Domu Ludowego 3 kamery i rejestrator – 5000 zł
    – zakupiono 4 wieszaki do holu przy dużej sali dof. ze środków MPGK – 2000 zł
    – doświetlono scenę /dwie lampy led o mocy 100W/ – 160 zł
  6. Imprezy kulturalne
    – 04 sierpnia w RCKP zorganizowaliśmy 35-lecie Kapeli Białobrzeżanie, odkładane od 2020 roku. Główny ciężar organizacyjny wziął na siebie przewodniczący Rady Dzielnicy Andrzej Kątny. Dziękujemy pani dyrektor RCKP Dorocie Cząstce za udostępnienie sali widowiskowej na przeprowadzenie tej uroczystości.

    – od lipca 2021 roku w domu ludowym ma siedzibę nowy zespół muzyczny SLAVIA Dixieland Band.
    Kierownikiem zespołu jest białobrzeżanin Michał Golenia – fortepian.
    Pozostali członkowie to:
    Beata Oliwa – wokal /dojeżdża ze Strzyżowa/,
    Jan Prajsnar /Korczyna/ – trąbka,
    Witold Bochenek – puzon/dojeżdża z Niebylca/,
    Dominik Banaś – klarnet/dojeżdża z Niebylca/,
    Adam Zajdel gitara i banjo, Zachariasz Jupowicz – gitara basowa, Andrzej Wajs – perkusja /Krośnianie/.

    – 03 października odbył się inauguracyjny koncert w sali Domu Ludowego, bardzo miło i serdecznie przyjęty przez spragnioną koncertów publiczność. Obecnie koncertuje po całym województwie podkarpackim w ramach Jesieni Jazzowej organizowanej przez Wojewódzki Dom W przyszłości zespół powinien być wykorzystany przez Wydział Kultury UM w Krośnie czy RCKP do uświetnienia imprez okolicznościowych i występów w Krośnie i na zewnątrz.

    – 05 grudnia wspólnie z Kołem Gospodyń zorganizowaliśmy Św. Mikołaja dla dzieci.
  7. Inne formy działalności kulturalnej i społecznej
    W naszym Dzielnicowym Domu Ludowym ćwiczy Kapela Białobrzeżanie, zespół muzyczny „OKAY”,
    odbywa regularne zbiórki bardzo prężna 40 osobowa 2 Drużyna Harcerska im. płk. Jana Piwnika „Ponurego”,
    siedzibę ma Stowarzyszenie Gospodyń Białobrzeskich, Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego Białobrzegi, filia Biblioteki Publicznej i świetlica MOPR-u pobytu dziennego dla młodzieży.
    W ramach Klubu Seniora, dwa raz w tygodniu na dużej sali odbywała się gimnastyka dla pań. Jednorazowo uczestniczy średnio 15 osób. Działa aktywnie sekcja brydża sportowego 12 – 16 osób spotyka się raz w tygodniu.
    W Święto Konstytucji 3 maja i w Święto Odzyskania Niepodległości 11 listopada składamy kwiaty razem z delegacją Urzędu Miasta, harcerzami i druhami naszej OSP. Po modlitwie prowadzonej przez kapłanów naszej parafii, razem ze zgromadzonymi mieszkańcami śpiewamy pieśni patriotyczne. Nadmienię, że kwiaty i znicze fundowane są każdorazowo przez Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego Białobrzegi.
  8. W dalszym ciągu dokonujemy przeglądy wiosenne i jesienne ulic, chodników oświetlenia ulicznego na terenie Dzielnicy.
  9. Prowadzona jest strona internetowa Dzielnicy – www.dom-ludowy.pl, finansowana przez Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego Białobrzegi. Bardzo dziękuję kol. Sebastianowi Wieczorkowi za włożoną pracę i profesjonalne jej prowadzenie.                                                        
  10. Będziemy nadal dążyć do wypracowania ciekawszych  form i metod współpracy ze Szkołą Podstawową nr 3, Stowarzyszeniem Rozwoju Lokalnego, Kołem Gospodyń, OSP, Drużyną Harcerską i Redakcją Pisma Białobrzeskiego, zakładami z terenu Dzielnicy i Parafią. Chcemy jeszcze bardziej ożywić i urozmaicić działalność  w naszym DL aby każdy mieszkaniec  dzielnicy znalazł coś dla siebie. Uważamy, że obecne zainteresowanie mieszkańców jest zbyt małe.
  11. W sprawach bezpieczeństwa współpracujemy z dzielnicowym policjantem, Strażą Miejską i OSP.
  12. W tym miejscu chcę bardzo serdecznie podziękować za  współpracę Paniom z Koła Gospodyń Białobrzeskich z jej przewodniczącą P. Renatą Zawiszą za wielki wkład pracy przy organizacji imprez,  Stowarzyszeniu Rozwoju Lokalnego Białobrzegi z jej przewodniczącym Zdzisławem Krawczykiem szczególnie za pomoc finansową przy organizacji imprez i osobiste zaangażowanie, księdzu Proboszczowi za głoszenie naszych informacji, redakcji Pisma Białobrzeskiego, Państwu Michałowi   i Marii Łuczajom i pracownikom drukarni za drukowanie plakatów i innych materiałów,  zawsze gotowych do pomocy  harcerzom, Pani dyrektor SP-3 Dorocie Patejko, gospodarzowi Stanisławowi i Elżbiecie Wróbel, naszej wspaniałej  dekoratorce P. Celince Findysz, opiekunowi świetlicy pobytu Wsparcia Dziennego P. Pawłowi Krochmalowi, kapeli Białobrzeżanie oraz druhom naszej OSP.

    Szczególne słowa podziękowania kieruję na ręce przewodniczącego  Rady Dzielnicy Andrzeja Kątnego za wnikliwe analizowanie problemów Dzielnicy  i doradzanie we wszystkich inicjatywach Zarządu.  Wszystkim Koleżankom i Kolegom z Zarządu i Rady Dzielnicy, którzy ze zrozumieniem i aktywnością reagowali na moje telefony, prośby i pomagali mi w różnych pracach,  poświęcali swój czas i siły, bardzo serdecznie  dziękuję za współpracę.

    Dziękuję również Panu Prezydentowi Piotrowi Przytockiemu i jego zastępcom oraz pracownikom Urzędu Miasta Krosna, z  którymi często współpracujemy za cierpliwość. Myślę, że te nasze propozycje inwestycyjne zgłoszone w jesieni 2021 roku doczekają się realizacji w 2022 roku.

Andrzej Wilk


Sprawozdanie z działalności Rady Dzielnicy „Białobrzegi”
za okres od 01 listopada 2020 do 31 grudnia 2021 r.

Ogólne Zebrania Mieszkańców, tak jak i w roku ubiegłym decyzją Prezydenta Miasta Krosna BR.0020.2.2021.A nie odbędą się w formie bezpośrednich spotkań z mieszkańcami dzielnic i osiedli. Obecne sprawozdania z działalności za ostatni okres rozliczeniowy będą przedstawione mieszkańcom do publicznej wiadomości. W dzielnicy Białobrzegi będzie to obszerne sprawozdanie Zarządu Dzielnicy obejmujące całokształt działalności oraz bardzo krótka informacja obejmująca tylko uzupełnienie spraw które były w kompetencji rady.

W okresie od 01.listopada 2020 r. do końca roku 2021 r. Rada Dzielnicy pracowała tak aby wszystkie sprawy wymagające załatwienia  nie ucierpiały i zachowane były wymogi obostrzeń COVID-19.Zebrała się na 7 posiedzeniach w trybie stacjonarnym i zdalnym. Były to posiedzenia o numeracji od XVII do XXIII. W tym okresie  pracę zakłócała  pandemia. Mimo wszystko zbieraliśmy się w prawie pełnym składzie.Za co radnym dziękuję. Posiedzenia odbyły się przy zachowaniu rygorów sanitarnych w tym czasie obowiązujących. W tym okresie rada podjęła 5 uchwał o kolejnej numeracji od 18 do 22.

Uchwały dotyczyły zatwierdzania propozycji do zadań inwestycyjnych na rok 2022 i w systemie partycypacyjnym 50/50%, Planu Pracy Zarządu w roku 2021, zatwierdzania Sprawozdań z Pracy Zarządu.

W składzie rady nie nastąpiły żadne zmiany

Aktualny skład Rady przedstawia się następująco:

Findysz Czesława, Foryś Stanisław, Gaj Adam, Habrat Jacek, Jakóbski Stanisław, Kątny Andrzej, Krawczyk Jadwiga, Machnik Eugeniusz, Socha Zdzisław, Tuleja Stanisław, Wieczorek Sebastian, Wilk Andrzej, Wróbel Stanisław, Zajdel Wiesław, Zdziarski Kazimierz.

Rada zajmowała stanowiska w istotnych dla dzielnicy sprawach oraz opiniowała zgłaszane do niej na bieżąco wnioski. W posiedzeniach rady brał systematyczny  udział p. Zdzisław Krawczyk Prezes Zarządu Stowarzyszenia Rozwoju Lokalnego oraz p. Adrian Tabak społeczny konsultant prawny rady.

W XXII posiedzeniu rady gościliśmy nowego dyrektora S.P. nr.3 p. Macieja Żółkosia i ustępującą dyrektor p. Dorotę Patejko mamy nadzieję na owocną współpracę.

.Pragnę przyłączyć się do wszystkich podziękowań Zarządu Dzielnicy „Białobrzegi”w całej rozciągłości.

Osobiście chcę szczególnie podziękować przewodniczącemu Zarządu Dzielnicy .Jego wkład pracy jest nie do przecenienia, myślę że ja wiem na ten temat najwięcej, proszę mi wierzyć. Andrzej Wilk to człowiek „orkiestra”.

Pragnę szczerze  podziękować mojemu zastępcy Wiesławowi Zajdlowi oraz sekretarzowi Sebastianowi Wieczorkowi bez ich zaangażowania praca Rady nie była by tak  sprawnie prowadzona jak jest obecnie mimo panującej pandemii.

.

Przewodniczący Rady Dzielnicy

Andrzej Kątny